Een paar jaar na de zelfmoord van zijn moeder wordt Boudewijn ‘ziek’. Hij is totaal apathisch en komt zijn bed niet meer uit. Zijn vader geeft hem een stapel cd’s en een leeg schrift en stelt hem voor de keuze: als Boudewijn niet elke dag iets in het schrift schrijft en naar de muziek luistert zal zijn vader hem persoonlijk bij een psychiater afleveren. Met tegenzin kladdert Bou de zin ‘Dit is geen dagboek’ voorin het schrift en zet hij zich aan zijn ‘strafwerk’. De klassieke muziek blijkt 'te pruimen' en het schrijven werkt als een uitlaatklep. Boudewijn komt weer tot leven en wordt zelfs verliefd op Pauline, maar zodra dat te intiem wordt verbreekt hij de relatie. Totdat hij zich, na een periode van veel schrijven, muziek luisteren en overleg met zijn zeven jarige zusje Pluis realiseert dat hij het probleem met Pauline moet oplossen.

Klassieke muziek speelt een belangrijke rol in deze voorstelling. De hele tekst is op muziek van o.a. Beethoven, Bruckner, Adams, Ives en ter Veldhuis gezet, waardoor de emotionele rollercoaster waar Boudewijn in zit direct voelbaar is.

digdb

 

DIT IS GEEN DAGBOEK - JIJ BENT DE ENIGE NIET!

Een remake van een voorstelling die in 2013 in samenwerking met het residentieorkest en festival classique tot stand kwam. Gebaseerd op Dit is geen dagboek, een young adult roman van Erna Sassen. Onder de noemer JIJ BENT DE ENIGE NIET! was deze voorstelling ook onderdeel van een preventieproject voor jongeren over depressie. De voorstelling werd dan voorafgegaan door een lespakket en gevolgd door een standup nagesprek o.l.v. Leon van der Zanden. Doel van dit project was depressieve gevoelens onder jongeren zichtbaar en bespreekbaar maken.

Een bewerking van Aike Dirkzwager gespeeld door René Groothof en Daniël Cornelissen, vormgegeven door Rogier Willems met animaties van Eva van Alphen op muziek van Beethoven, Bruckner, Ives, Adams en ter Veldhuis.

E-flyer-Dagboek